Senaste Inlägg

Smoke weed everyday

För en vecka sedan var jag alldeles strax i London, Stansted på ett mycket fint hotellrum på Radison Blue. Ännu tidigare på dagen hade jag varit i Alcúdia och faktiskt spenderat den närmsta månaden på Mallorca. Först en tre veckors bartenderutbildning som jag aldrig kommer glömma då vi självfallet fick lära oss drinkar, mise en place och allt som hör bartending till, men också hur man på bästa sätt inte dödar gästen genom att tappa glas så gästen får glassplitter i halspulsådern och dör och att det faktiskt finns mixers med 17 hästkrafter som kan mala en hel ko. Otroligt många olika, otroligt trevliga människor med samma humor, samma musik-smak eller likadana mål som man själv har. Smoke weed everyday, Cinema och Change the way you kissed me tillägnar jag er.

En vecka i Alcúdia med några av mina finaste behövdes efter 3 veckors intensivitet på Magaluf. Bad nästan varje dag, barnsligt roligt åkande i rutschkanorna på Hidro Parken, avslappning och mat i mängder. Jag har aldrig tänkt så mycket på mat och ätit så mycket i hela mitt liv.

Och nu, i Storuman, Sweden är det 1/4 så varmt, men ack så friskt och skönt. Även avslappnande. Back to reality med badhusjobb, underbara brudar och familj. Jag har längtat efter er♥ Hösten med alla dess färger är faktiskt den bästa årstiden enligt mig och även mysigaste. Nu återstår väntan och åter väntan på förhoppningsvis positiva mail.

Mama I'm coming home



















2 Kommentarer

Postat av: Elinor den 2011-10-03 @ 18:43:47
http://eelilicious.blogg.se/

Mallorca, 3 veckor.. En tid jag aldrig glömmer!

Postat av: Elinor den 2011-10-04 @ 15:11:23
http://eelilicious.blogg.se/

sv; Jo jag har det väl ändå ganska bra, dock är allt upp och ner just nu! Men.. det går väl över! :)



Hur går det för dig? ska du fortsätta med bartending eller? :) sköt om dig, och tack för allt! :')


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback