Senaste Inlägg

Walk this way

Mitt ord för dagen är hektisk.

Snabbt på med hårdrocks-utstyrseln (jag ska nog börja låna Evelinas lackjacka fler gånger. Nasty) imorse för det sista skolkortet ever (känns förbannat tråkigt) och sedan vidare ner till Röbroplan för att hålla koll på killarnas 60-meterslopp i det årliga Kommunmästerskapet. Några omstarter blev det och mycket svordomar. Jag förstår inte hur så många svordomar kan komma ur så små ungar. Var är världen på väg?

Vidare till skolan och spanskan, då vi fick reda på att det nästan är helt klart att det blir en resa till Spanien, Madrid i slutet på vecka 45. Glada miner utbyttes, och så även när verb uttalades fel och brutala meningar påpekades.

Ett till foto hann tas, nämligen elevrådsfotot. Temat var "se så jävla fula och cp-störda ut som möjligt" och det tror jag vi lyckades ganska bra med!

Dagens tack går till Jim, som äntligen fick mig att förstå bråk-ekvationer där i slutet.

Jag har tamme hunnit med mer idag än vad jag hunnit på en vecka annars. Handling med farmor och farfar nu på eftermiddagen (då farfar tyckte att jag körde som en idiot), trevligt prat med diverse människor, och nu återstår plugg och promenad med min Izamisse. Och förhoppningsvis ett mysigt samtal!

En helskön dag, helt enkelt.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback