Senaste Inlägg

We are young, we are strong

Helgen spenderades delvis på en teater, delvis på ett hotellrum, delvis springandes ute och delvis i ett fint hus någonstans i Luleå.

Till saken hör den att vi var på scenkonstdagar tillsammans med vår teaterförening, där vi såg ett antal utbud av vad som komma skall inom teaterarrangemang år 2011. Vi brudar tyckte att ja, de flesta var väl hyffsade, några var kassa, men så kom två brudar in på scenen (kallade lappUlla och någon rappare från Haparanda) och började snacka om sekret, fittor och mumsfilibabahålor. I samspel med mina kära vänner Iza och Madde (ja, speciellt Madeleine) så dog vi av skratt. Jag fick otroligt ont i magen och mina ögon ville som ut ur huvudet. Det var det roligaste jag någonsin varit med om inom teaterväg, dock kändes det lite missanpassat att sitta bland 50-60-70-åringar, men vafasn!

Några fler föreställningar fann också sin plats bland de högre rankade enligt mig, och vi hann även se en liten B-kändis. Som jag inte kommer ihåg vad han heter, nej... Han har då varit med i "Tomten är far till alla barnen" och skulle sätta upp en egen pjäs.

Under lördagen bjöds det på god mat, trevliga samtal och allmänt mysig stämning. Bra utbud. Vi brudar hann även med lite shopping, och mitt hår var mer elektriskt än någonsin, om ni ville veta. Nästan så att jag slog ut alla glödlampor inom en 4-mils radie.

På kvällen tänkte vi dra ut på Cleo (en av ganska många(?) nattklubbar i Luleå), men tyvärr var den stängd. och lika bra var väl det, för vi var faktiskt ganska trötta. Hursom så träffade vi Izas kompis Lars, och hans kompis Martin som vi tvingade att visa oss stan genom att åka volvo runt hela, halva Luleå. När kvällen led mot sin mitt så drog vi iväg till ytterligare några kompisar till dessa grabbar i ett fint hus någonstans i Luleå. Där sågs det först på Gay-galan, men när ett helt gäng stormade in och hälsade på byttes det snabbt till "Kick-Ass".

I---------------------------------------------------------------I   ←så trött var jag innan kvällen var slut, och jag var mkt nära på att slockna i soffan under filmen.

En mycket trevlig helg, med trevligt folk från alla regioner (även de nedre) och nu är jag förkyld som en jävla häst. Tur jag har en pojke som gör mig lite friskare♥  Tack för mig.

Kick Ass (we are young) - Mika



0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback