Senaste Inlägg

Life is a mystery

Like a prayer - Jay Smith
Nej, jag har inte sett idol, men FASN vad han är bra den där grabben alltså!


När jag lix är igång så kör jag hårt på ett musikinlägg. Musik är en mycket stor del i mitt liv, och jag kan utan tvekan säga att utan musik hade jag nog gått till de sälla jaktmarkerna. Alltså dött.

Jag har (skulle jag säga) en väldigt varierad musiksmak, men jag tror nog att rock utgör största delen eftersom jag har växt upp med en mamma och en pappa som mest lyssnat på just det. Bland annat Aerosmith, Kiss, Whitesnake, Rolling Stones, AC/DC och mänga andra. Och sedan finns det dem jag börjat lyssna på på senare tid också, såsom WASP, Ozzy och Foo Fighters, m.fl.

80-tal gillar jag skarpt. Låtar som gör en glad. Väldigt glad. Livin' in a box.

Sedan finns artister som jag beundrar. Jag beundrar Lady Gaga och P!nk för deras coolhet (damn, vilka kvinnor!), jag beundrar Beatles för vad de åstadkom, jag beundrar Stevie Wonder för hans "blinda musik", jag beundrar Frank Sinatra och Aretha Franklin för deras röster och många, många fler.

Så vad kan jag tänkas lyssna på? Jazz, rock, hårdrock, soul, r n' b, rap - allt.

U2, P!nk, FallOutBoy, Jimi Hendrix, Michael Bublé, Paolo Nutini, Lily Allen, Bruce Springsteen, Peter le Marc, CCR, Elvis, Nickelback, Maroon 5 och Tenacious D spelas i mina öron for the moment (inte samtidigt, nej), men jag har samtidigt ganska lätt för att tröttna på låtar. To be honest.

Nog för att jag försöker mig på att spela både gitarr och trummor, och jag har blivit ganska hyfsad på det, men hade man kunnat få talangen på ett kick hade jag inte sagt nej. Ibland har man helt enkelt inte tid att öva.

Haha, ja... Två låtar har producerats där jag och mina fina tjejor (och en grabb vid namn Wille Wonka) har spelat och sjungit. Den första innehåller rap av Kay-Z, och jag kommer aldrig, ALDRIG lägga ut den på bloggen. Inget ont mot er andra tjejor som var med, ni var awesome. Den andra är lite lugnare, och mycket bra för att vara skriven på ungefär en timme!

Jag ska se till att spendera min framtid med mycket musik. Dansa är något jag vill göra, och även spela så mycket jag kan, eftersom jag mår så fruktansvärt bra av det. Hmm, vad jag blev sugen på att dansa... Dock är det lite svårt att dra några moves när brorsan och mamma ligger och sover i rummet intill, och min hylla ramlar av lätta saltomortaler. Fasn.


Vet man vad en person lyssnar på, så vet man ganska mycket.


Pysså hejdaaa

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback